Drentse verkeersveiligheidscampagnes

Periode:april 2017
Thema:verkeer en vervoer
Opdrachtgever:Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe

Senza ondersteunde het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe (VVBD) ook dit jaar bij het ontwikkelen en uitvoeren van verschillende verkeersveiligheidscampagnes. Van Fietsmodus tot ‘Veurjaor in de kop?’. 

Hou je aan de snelheidslimiet

Half maart trapten we af met de landelijke campagne ‘Hou je aan de snelheidslimiet’. De campagne probeert mensen ervan bewust te maken dat zelfs een paar kilometer te hard rijden al ernstige gevolgen kan hebben. In Drenthe gebeurt dat via bioscoopreclame, borden langs de weg, online banners en tv- en radiospots op RTV Drenthe. Wij stemden de inhoud en inzet hiervan af met het VVBD en de aanbieders van de middelen en bewaakten de planning. De campagne is nog te zien tot half juni.

Veurjaor in de kop? 

Toen de lente eind maart eindelijk echt begon, was het tijd voor ‘Veurjaor in de kop?’. Een campagne waarbij motorrijders handige tips krijgen om veilig met de motor op pad te gaan. Juist in het voorjaar is dat extra belangrijk, omdat het voor veel motorrijders dan weer even wennen is op hun stalen ros. We haalden voor de campagne het concept met de, inmiddels bekende, koe weer van stal. De koe staat onder andere op posters die we verstuurden naar motorclubs, motorverkopers, politie en gemeenten. Echte fans kunnen de poster ook opvragen via de Facebookpagina www.facebook.com/veurjoarindekop. Op die pagina krijgen motorrijders handige tips over veilig motorrijden. Tot slot wordt ook deze campagne ondersteund met bioscoopreclame en radio- en tv-spots.

Fiets veilig, blijf offline!

De derde campagne die we dit voorjaar ondersteunen in opdracht van het VVBD is de landelijke campagne ‘Fietsmodus’. De campagne richt zich op jongeren en probeert ze te verleiden om smartphonevrij te fietsen. Voor deze campagne zoeken we de doelgroep op school op, omdat ze daar direct de link kunnen leggen met het verkeersgedrag tijdens de dagelijkse fietsritten van huis naar school, sport en vrienden. We organiseren uitdeelacties op scholen in de provincie, waarbij een promotieteam kleurrijke Fietsmodus-zonnebrillen uitdeelde. Daarop staat ‘Smartphone uit? Goed (ge)zicht!’. Verder vroegen we aan basisscholen of ze tijdens het verkeersexamen begin april ook aandacht wilden besteden aan het onderwerp. Er werden ook campagneposters verstuurd naar scholen, bibliotheken, politiebureaus en gemeenten. Tot slot is de campagne ook te zien via online banners, bioscoopreclame, borden langs de weg en radio en tv-spots.

Voor alle campagnes verzorgden we bovendien een persbericht en berichtgeving op de website www.veiligbereikbaardrenthe.nl. Daar kunt u meer informatie vinden over alle Drentse campagnes, via Veilig Gedrag/campagnes.

< Terug
login