Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Brrr, winter!

De eerste sneeuwvlokken dwarrelen langzaam neer in Drenthe. Brrr… het is winter! Mooi, maar in het verkeer ook oppassen geblazen. Ruiten krabben, spekgladde wegen en slechter zicht… Daarom vraagt het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe (VVBD) in de wintermaanden extra aandacht voor verkeersveiligheid. Ze schakelden ons in om een nieuwe, frisse, wintercampagne op te zetten.

Welke omstandigheden in de winter zorgen voor onveilige verkeerssituaties? Dat zochten we uit en we kwamen tot de volgende vier thema’s:

- Gladheid: in de wintermaanden is het gladder op de weg. Niet alleen door ijs en sneeuw, maar ook door modder en blad op de weg.
- Zicht: autoruiten zijn eerder beslagen en/of bevroren.
- Verlichting: autoverlichting is erg belangrijk tijdens donkere dagen, ook overdag.
- Alcohol: rondom de feestdagen drinken we vaker een borrel. Daarom is de Bob-boodschap in deze periode belangrijk.

Google display-campagne
De thema’s vormden de basis voor de campagne. We vertaalden deze thema’s naar vier boodschappen. Vanwege de nieuwe lockdown halverwege december, besloten we de campagne voornamelijk online in te zetten via een Google display-campagne. Dappr werkte de vier boodschappen uit tot een creatief concept. Vervolgens ontwikkelden ze diverse online banners. De online banners linkten door naar webpagina’s op www.verkeervervoerdrenthe.nl. Op de pagina's staan handige tips voor weggebruikers, zodat ze ook in de winterperiode veilig op pad kunnen. Rob Pentinga ontwikkelde deze pagina's.

Campagnemiddelen
Om weggebruikers nog eens extra te wijzen op het belang van verkeersveiligheid in de winter draaiden we de campagne ook via reclame op tankstations, radiocommercials, social media en posters die werden verspreid bij politiebureaus, gemeenten en bibliotheken.