Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Veilig met de motor op pad? Mooi man!

Een motorrijderscampagne in tijden van de coronacrisis. Je denkt misschien: dat is toch niet nodig? Iedereen wordt immers aangeraden om thuis te blijven. Toch hebben we gezien dat veel motorrijders de motor weer van stal halen en een ritje maken. Júist in deze tijd is het ontzettend belangrijk dat zij veilig op pad gaan, zo vindt ook het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe (VVBD). Het risico bestaat dat motorrijders betrokken raken bij een ongeval en zo de zorg belasten. Die sector kan al het personeel nu juist goed gebruiken in de strijd tegen het coronavirus. Daarom zetten we in opdracht van het VVBD een aansprekende motorrijderscampagne op touw.

Senza hielp het VVBD ook de voorgaande jaren met de motorrijderscampagne, toen onder het motto ‘Veurjoar in de kop?’. Dit jaar besloten we de campagne in een nieuw jasje te steken.

Nieuw concept
Het doel van de campagne is om motorrijders voorlichting te geven over het belang van veilig motorrijden. Op de motor, maar ook voordat je op de motor stapt. Om motorrijders te wijzen op de verschillende aspecten van veiligheid bedachten we het volgende drieluik: ‘Motor gecheckt? Rijskills opgefrist? Motorkleding in orde?’ Dit alles onder het motto: ‘Veilig op pad? Mooi man!’ We kozen voor een stoer concept met een grafisch vormgegeven motorrijder als herkenbaar beeld. Van der Let & Partners werkte dit concept uit tot aansprekende middelen.

Motorrijders volop in het nieuws
De campagne stond begin dit jaar al in de steigers om in april van start te gaan. Hierbij hadden we nog geen weet van de grootse gevolgen van het coronacrisis op ons land. Toen de maatregelen rondom corona werden aangekondigd, besloten we daarom de campagne on hold te zetten. Even pas op de plaats, om de communicatie rondom het virus voorrang te geven. Toch kwamen motorrijders al snel breeduit in het nieuws: ze zouden massaal op pad gaan en niet altijd veilig rijden. Daarom besloot het VVBD de campagne tóch in te zetten. Juist nu is het immers ontzettend belangrijk dat motorrijders veilig op pad gaan.

Middeleninzet
Aan Senza de taak om de campagne hier en daar te veranderen, passend bij de maatregelen rondom het coronavirus. Daarnaast breidden we de middeleninzet uit, zodat de campagne zowel online als offline in heel Drenthe sterk zichtbaar is. De campagne is te zien via tankschermen, borden langs de weg, online banners op RTV Drenthe en via mobile advertising. Ook ontvangen Drentse motordealers en –garages campagneposters om op te hangen en flyers met handige tips voor motorrijders. Daarnaast deelden we de middelen met Drentse gemeenten, de politie, de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) en de Motorrijdersactiegroep (MAG), zodat zij de campagne ook kunnen uitdragen. Tot slot worden er via de Facebookpagina ‘Samen richting Nul verkeersslachtoffers’ handige tips en leuke winacties gedeeld. Zo kunnen motorrijders kans maken op een voorjaarscheck voor de motor of een rijvaardigheidscursus.